Dvoudenní zastávka v Taipei

Konečně jsem na Taiwaně! Cesta byla nakonec trochu méně příjemná než jsem si plánoval, ale teď mě snad už čekají jen dobré zážitky… Do Taipei jsem přilétal celkem pozdě večer a plánoval jsem tam i pár dní zůstat, protože jsme ještě neměli otevřené koleje. Rezervoval jsem si tedy hostel přes Booking.com a po příletu vyrazil na autobus směr centrum. Ten stojí nějakých 125$ (Taiwanských) a do města je to necelou hodinku jízdy.

V hostelu jsem se konečně dočkal vytoužené sprchy a normální postele a také jsem si úmyslně nenastavil budík. Vzbudil jsem se před polednem a začal plánovat kam se podívám. Mé rozhodování celkem ovlivnilo zamračené počasí s občasnými přeháňkami, takže vyhlídky jsem nechal na další den a vyrazil na prohlídku chrámů a města.

Pohyb po městě je celkem jednoduchý a rychlý, hlavně díky dobrému rozložení metra. Taipei má dohromady 5 linek metra, takže se dostanete v podstatě kamkoliv a nejlevnější kupón stojí 20$. Jako první zastávku jsem si vybral Chiang Kai-Shek Memorial Hall.

Následně jsem se přesunul o pár stanic dále k Longshan Temple. Tam jsem měl štěsí, že se zrovna odehrávala bohoslužba a mohl jsem být tedy světkem pár zajímavých obřadů. Zaujalo mě jak lidé házejí na zem nějakými dřevěnými hranoly. Až následně od Michaela mi bylo vysvětleno, že pokud hranoly spadnou na stejnou stranu tak má dotyčný štěstí. Stále jsem ale pociťoval následky časového posunu, takže jsem vyrazil zpět na hostel.

DCIM102GOPRO

Další den v Taipei byl můj poslední a tak jsem si už nastavil budík, abych měl dostatek času. Vstávání mi ovšem nevyšlo podle plánu (ve 3 ráno někdo hlasitě přišel do hostelu a následně mi už nešlo moc usnout). Nakonec se mi podařilo vykopat z postele těsně před 11 a po check outu jsem vyrazil směr Elephant Mountain. Jedná se o kopec na kraji města odkud je výborný výhled hlavně na mrakodrap 101, který je se svými 508 metry nyní 4. nejvyšší na světě.

Elephant Mountain 3

Elephant Mountain 4

Poslední zastávku jsem měl naplánovanou Maokong Gondolu, což je lanovka u ZOOlogické zahrady k čajovým plantážím za městem. Byl to celkem zajímavý výlet, kdy zpáteční lístek stál jen 100$. Jedna z hlavních lákadel byla jízda kabinkou s prosklenou podlahou, která je hlavně pro místní velmi adrenalinový zážitek.

Blížil se konec dne a já se ještě musel dostat nějakých 350 kilometrů na jih do města Kaohsiung, kde tedy budeme následující půlrok bydlet a studovat. Rozhodl jsem se pro přesun vyzkoušet rychlovlak HSR, který dosahuje maximálky 300km/h. Jedná se sice o nejdražší možnost přesunu na jih, ale časově nesrovnatelný – za přibližně 1600$ jste z Taipei v Kaohsiungu za hodinu a půl (cesta autobusem zabere nějakých 6 hodin a stojí okolo 500$).